25 نکته مهم که برای طراحی یک کارت ویزیت باید رعایت کنید

25 نکته مهم که برای طراحی یک کارت ویزیت باید رعایت کنید

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت ها کلید موفقیت کسب و کار شما هستند و باعث جلب مشتری و همکارانی مهم برای شما می گردند، کسانی که می توانند در موفقیت شما نقش مهمی داشته باشند . اگر شما می خواهید که بزودی یک کارت ویزیت طراحی کنید و یا می خواهید طرح کارت ویزیتی که در حال حاضر دارید را عوض کنید. با ما در چاپ سعادت این 25 نکته را مطالعه کنید .

1.مفهوم کارت ویزیت را درک کنید

هر کاری که انجام دهید کارت ویزیت مانند یک اتصال میان شرکت شما و مشتری هایتان عمل می کند . هر چیزی که در کارت مربوط به این موضوع نباشد اضاف است و باید به نحوی حذف شود مطمئن شوید که اطلاعات اصلی صحیح باشند و بعد به سراغ طرح ها و رنگ ها بروید .

2.از سلیقه خود برای نام تجاری درست استفاده کنید

من ممکن است از گل های صورتی خوشم بیاید اما آن ها هیچ ربطی به سبک نوشتن من و یا استراتژی مشاوره ای من ندارند . وقتی به این موضوع فکر می کنید ممکن است آسان به نظر برسد اما از اینکه بفهمید چقدر چیز ها هستند که ما دوست داریم ولی شرکت ما را به درستی معرفی نمی کنند شگفت زده خواهید شد .

3.تحقیق کنید تا طرح شما همانند طرح کسانی دیگر که در این زمینه کار می کنند ، نباشد

از این که قبل از طراحی کارت ، کمی تحقیق کنید نترسید . فکر نکنید که این موضوع باعث می شود که کارت کسی دیگر را برای خود کپی کنید بلکه شما قادر خواهید بود کارت های دیگران را مشاهده کنید و طرح خود را متفاوت تر از بقیه و بهتر از بقیه طراحی کنید . همچنین به شما کمک می کند مواردی که مهم هستند را در کاربت خود جای دهید و از عواملی که برای کارت شما مناسب نیستند پرهیز کنید .

4.روحیه کارت ویزیت خود را با روحیه کسب و کار خود هماهنگ کنید

اگر کاری که انجام میدهید طنز و سرگرم کننده است هیچ کس از شما انتظار یک کارت خسته کننده را ندارد مگر اینکه پشت کارت بنویسید که این کارت خسته کننده است و بیایید ببینید که چطور ما شادی می کنیم . اگر شما در کسب و کار خود چیزی می سازید یک کارت دست ساز بهتر از هر کلمه و جمله ای می تواند کار شما را توصیف کند و اگر کار شما تخصصی است می توانید تمام کارت را رسمی و تخصصی طراحی کنید .

5.بر روی جنبه هایی که اکنون نیاز دارید بیشتر تمرکز کنید

در حال حاضر مهم ترین چیز در مورد کسب و کار شما چیست؟ آیا شما اخیرا نام شرکت را عوض کرده اید ؟ آیا از متخصص به مدیر عامل ارتقا یافته اید ؟ آیا سرویس جدیدی را اخیرا ارائه کرده اید ؟ آیا شاخه های جدیدی به شرکت اضافه شده یا فروشگاه های جدیدی باز کرده اید ؟ شاید شما شماره تلفن یا ایمیل خود را تغییر دادید . یا شما واقعا باید نام خود را به شرکت اختصاص دهید . فکر کنید چه موضوعی مهم تر است و اطمینان حاصل کنید که در کارت نشان داده شده است .

6.فکر کنید که یک سری کامل کارت میخواهید طراحی کنید

در مورد طرح های رنگی یا رنگ ها فکر کنید ، شاید مجموعه ای با یک داستان در حال توسعه به طوری که آنها جمع آوری و هیجان انگیز برای دریافت. قطعات یک پازل نیز یک ایده خوب است. برای یک رویکرد کلاسیک تر، کارتها را به عنوان نمونه کارهای کوچک مجهز کنید.

7.لوکس بودن را با با کیفیت بودن اشتباه نگیرید

با کیفیت بودن همیشه لوکس است اما لوکس بودن همیشه با کیفیت نیست . قبل از اینکه برای طرح های براق طلایی و تجملی نقشه بکشید ، خوب فکر کنید . اگر شرکتی که شما اداره می کنید ، در مورد مواد خام یا مواد مورد نیاز زندگی است ، پس با کیفیت و کارت هایی تمیز ، به جهت با کیفیت بودن حرکت کنید . مگر اینکه شما 100٪ آگاه باشید که همه چیز در کارت شما در مطابقت با خط مشی ها و ماموریت های شرکت شما قرار دارد ، سر این موضوع ریسک نکنید .

8.توجه ویژه ای به لوگو شرکت خود داشته باشید

شما می توانید یک سمت کارت را کاملا به لوگو شرکت خود اختصاص دهید . این موضوع باعث می شود که لوگو و اسم شرکت شما شناخته بشود . هر چه بیشتر مردم یک لوگو رو مشاهده کنند سریع تر می توانند آن را تشخیص بدهند ، البته طراحی مناسب هم کمک زیادی به این موضوع می کند .

9.مطمئن شوید که لوگو شرکت شامل اسم شرکت شما باشد

اگر که لوگو شما ، نام شرکت شماست و یا شامل آن می شود ، مطمئن شوید که حتما از آن استفاده می کنید ، ن اینکه اسم شرکت را با یک فونت معمولی در یک گوشه از کارت بنویسید . این گونه ارتباط میان لوگو و اسم شرکت و کارت طراحی شده مستحکم تر خواهد شد . درست مانند اسم شرکت گوگل که اگر با فونت معمولی و با رنگ سیاه نوشته شود ارتباط خود را با شرکت گوگل کاملا از دست خواهد داد .

10.کارت ویزیت را با برند شرکت خود هماهنگ و سازگار کنید .

اگر می خواهید از رنگ در کارت خود استفاده کنید مطمعن شوید که رنگ ها با طرحی که در شرکت شما استفاده شده است تطابق داشته باشد . همچنین طراحی کارت بیاید با طراحی وب سایت شرکت شما هم تطابق داشته باشد تا اگر کسی از طریق کارت شما به وب سایت شما ر=وارد شد یا به محل شرکت شما آمد تفاوت در طراحی ها آن ها را گیج نکند .

11.کیفیت چاپ را تست کنید

قبل از اینکه به سراغ مرحله های آخر بروید بهتر است که کیفیت چاپ چاپگر ها را تست کنید . گاهی اوقات ممکن است که استفاده از رنگ ها بیش از اندازه زیاد یا بیش از اندازه کم باشد . شما باید مطمعن باشید که تصاویر و نوشته ها تمیز و شفاف چاپ می شوند . همچنین زمان خوبی است تا میزان رنگ چاپگر را هم بررسی کنید و در آخر هم جوهر ها را بررسی کنید و ببینید که رقیق هستند یا ن و در نور آفتاب شفاف هستند یا ن ، همچنین جوهر ها باید به طور کامل در آب حل شوند .

12.برای چند شرکت متفاوت از یک طرح کارت استفاده نکنید

تشخیص تفاوت در اطلاعات کارت های چند شرکت ، اگر مشابه هم باشند ، سخت است ، مگر اینکه بخواهید رابطه ای را میان چند شرکت را نشان دهید . در این صورت فقط از نام خود و ایمیلتان یا تلفن خود استفاده کنید ، که البته به همراه لوگو و نام شرکت نشان داده می شوند . از گذاشتن دیگر اطلاعات در همچنین کارت هایی پرهیز کنید .

13.از پشت کارت خود استفاده کنید

شما حتی اگر یک کارت تک رو نیاز دارید ، باز هم می توانید از پشت کارت خود استفاده کنید و لوگوی شرکت خود یا یک نوشته دست نویس از خودتان و یا حتی امضای خود را در آن قرار دهید . یک ایده جالب می تواند این باشد که جایی را در طرف دیگر کارت خود قرار دهید تا دیگران نحوه آشنایی با شما و یا اینکه توضیحی در مورد شما بنویسند .

14.از فونت درستی استفاده کنید

فونت انتخابی شما باید به اندازه کافی روشن و خنثی باشد . هیچ چیز بی ربطی و نچسبی نباید در کارت شما باشد ( مگر اینکه هدف شما باشد ) . شما می توانید 2 یا 3 سایز مختلف از یک فونت را برای ایجاد سلسله مراتب در متن استفاده کنید . همچنین اطمینان حاصل کنید که اعداد با یکدیگر همپوشانی ندارند و قابل خواندن هستند .

15.از فضا های اضافه استفاده کنید

سعی نکنید فضای خالی را پر کنید ، اما آن را به عنوان یک ابزار برای نمایش اطلاعات خود قرار دهید . فضای خالی سفید به عنوان یک بوم عالی عمل می کند ، اما هر رنگ جامد یا پس زمینه نازک می تواند به بهبود متن کمک کند .

16.از جنس درستی برای کارت خود استفاده کنید

از بالاترین کیفیت مواد و چاپی که می توانید تهیه کنید ، استفاده کنید . اما از کارت های فوق العاده بزرگ و یا آنهایی که به آسانی می توانند فرسوده شوند، پرهیز کنید. استفاده از کارت هایی با کاغذ بازیافتی می تواند کمک زیادی به محیط زیست کند البته اگر شرکت شما در این زمینه کار می کند . اما این کار را فقط برای نشان دادن اینکه شما با محیط زیست دوست هستید انجام ندهید و گرنه ممکن است با یک شرکت بازیافت اشتباه گرفته شوید. همین منطق برای چوب ، فلز ، شیشه ، پلاستیک و یا هر گونه مواد نوآورانه دیگر کار ساز است.

17.قدرت استفاده از هشتگ ها را در نظر داشته باشید

اگر در چندین رسانه اجتماعی فعالیت دارید ، مطمئن شوید که از همان هشتگی که در کارت خود قرار می دهید در همه آن رسانه ها استفاده کنید . البته باید گفت که تنها یک هشتگ در کارت می تواند بسیار مؤثر و آسان تر از چهار نوع مختلف باشد.

18.از کار خود استفاده کنید

اگر شما چیزی نوآورانه یا یک سرویس بسیار خاص را ارائه می دهید، می توانید عکسی و یا تصویری از آنچه انجام می دهید ، در کارت خود ترکیب کنید . همچنین ، اگر چیزی با سبک شما منطبق است و شما برای یک چیز خاص معروف هستید ، آن را بر روی تمام کارت ها نمایش دهید . از کلمات هم برای توضیح می توان استفاده کرد ، البته در صورتی که بتوانید کاری که انجام میدهید را در 1 یا 2 جمله کوتاه بیان کنید .

19.از عکس خودتان استفاده کنید

هیچ اشکالی ندارد اگر عکس خود را درون طرح کارت قرار دهید . البته تا وقتی که اطلاعاتی را به کارت شما اضافه کند و یا با تم کاری شما تطابق داشته باشد . این موضوع برای کسانی که جلسات خاص و یا کنفرانس ها و تور لیدر هستن یک حرکت مناسب است .

20.کاری کنید تا کارت شما فراموش نشدنی باشد

هر آنچه که شما انجام می دهید، می خواهید کارت کسب و کار خود را به یاد ماندنی با اضافه کردن چیزی اضافی با آن و یا گفتن یک داستان قابل توجه کوتاه زمانی که شما معرفی کسب و کار شما. داستان ها و نگرش های خوب بسیار بیشتر به یاد می آورند.

21.گول تله های تکنولوژی را نخورید

استفاده از تکنولوژی های خاص تنها در صورتی کار ساز است که با روحیه مشتریان شما هماهنگی داشته باشد . اگر شما یک طراح وب هستید می توانید از یک QR کد با اطلاعات خود در کارت استفاده کنید . هر چه که طراحی کارت شما با روحیه مشتری ها نزدیک تر باشد ، بیشتر جذب کار شما خواهند شد .

22.برای کسب و کار خود زیاد آینده نگری نکنید

استفاده از آنچه شما فکر می کنید، ویژگی منحصر به فرد و یا قوی ترین شرکت است و آن را برجسته کنید. فقط مطمئن شوید این چیزی است که شما در حال حاضر دارید و نه آنچه شما فکر می کنید انجام می دهید و یا مایل به داشتن یک روز است.

23.با شکل های مختلفی آزمایش کنید

حتی اگر شما متعلق به یک صنعت غیر خلاق باشید ، ممکن است بخواهید خود را از رقابت با دیگران کنار بگذارید ، به این طریق که از شکل های غیر کلاسیک مربع ، مستطیل کوچک و حتی کاغذی بزرگ برای توجه استفاده کنید ، اما کارت را به اندازه کافی کوچک کنید تا در جیب مردم و یا دارندگان کارت جای بگیرد . شما همچنین می توانید یک طراحی تاشو را هم در نظر بگیرید.

24.از موضوعاتی استفاده کنید که شرکت شما مستقیما با آن ها در ارتباط است

در گذشته طوری بود که باید لوگو شرکت خودتان را روی تمام اشیاء تبلیغاتی که موجود بود چاپ می کردید . اما امروزه شما یک مورد از اشیاء که استفاده روزمره دارد را انتخاب کنید و آن را به کارت ویزیت خود تبدیل کنید . اطمینان حاصل کنید که ارتباط آن جسم یا تم با شرکت شما کاملا مستقیم است .

25.در تمام طول طراحی سعی کنید ابتکار بخرج دهید

اگر می خواهید خلاقیت خود را با کارت کسب و کار خود نشان دهید ، مطمئن شوید که آنقدر خلاقانه است که هر کس آن را می گیرد باعث سردرگمی او نمی شود . یک آزمایش کوچک با افراد اطراف خود انجام دهید حتی اگر تنها یک نفر متوجه آن نشود ، نباید در نظر داشته باشید که این ایده را عملی کنید ، مگر اینکه شما قصد داشته باشید که به یک مخاطب خاص دسترسی پیدا کنید .

.

منبع : http://www.lifehack.org

با ما در چاپ سعادت همراه باشید !

دانلود کارت ویزیت مشکی بصورت رایگان