9 نکته مهم برای طراحی کارتهای ویزیت خودتان
کارتهای ویزیت برای هر کسبوکار، چه کسب و کار های مستقل و یا یک آژانس طراحی بزرگ ، ضروری هستند. کارتها یک روش عالی برای ایجاد روابط جدید در رویدادهای شبکه ای و نشان دادن نام تجاری شما هستند. کارتهای ویزت ممکن است کوچک باشند، اما باید بسیار موثر باشند تا پتانسیل به وجودآوردن جاذبه برای مشتری های جدید را داشته باشند.
1-یکبار ابعاد را خط کشی کنید و در همان خط کشی طراحی خود را انجام دهید
اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که نرمافزار انتخابی خود را باز کنید( Adobe InDesign، Quark وAdobe Photoshop ) نگاه کنید و سند کارت کاری خود را ( کامل و با حاشیه ها) ایجاد کنید ! یک شبکه را هم در صفحات جلو و هم در صفحات عکس از کارت خود قرار دهید.
مخلوط کردن بخشهای مربع کوچکتر با مستطیل طولانیتر باعث ایجاد علاقه میشود و به شما مکانهای عالی برای جا دادن به موارد مختلف اطلاعات میدهد، چه یک علامت رسانههای اجتماعی باشد یا شماره یک تلفن.
همانطور که در حال طراحی هستید، یک شبکه برای مرتب کردن متن و گرافیک درست کنید، شما متوجه تفاوت در کیفیت طرح تان خواهید شد، و این یک روش بدون تلاش برای دادن یک ساختار ساده به کارت است.
دانلود فایل لایه باز تراکت مجله کسب و کار
2-سادگی می تواند موثر باشد
مسلما در تمام این مقاله چند طرح کارت وجود دارد، اما هرگز نباید قدرت سادگی یک کارت را دستکم بگیرید. اگر چه برخی به دنبال پر کردن آن مستطیل کوچک با انواع عکسها، رنگها، سایهها قطره، کلماتی با فونت های هنری را دارند، اما شما میتوانید جلوی خود را بگیرید و کارتی را تولید کنید که ساده و ظریف است.
بنابراین، اگر در مورد طراحی کارتهای ویزیت خود نمی دانید از کجا باید شروع کنید، چرا یک قدم عقب نروید و با اعمال گزینه های کمتر، نه بیشتر، برای طراحی آزمایش کنید. شما از نتیجه آن شگفتزده خواهید شد.
3-در طراحی بازیگوشی کنید
کارتهای ویزیت یک لحظه خاص برای تاثیر گذاری دارند، و قطعا راهی خوب برای جلب توجه افراد هستند. مشتری مورد هدف شما ممکن است با 10 ها کارتی که به او می دهند سر و کار داشته باشد و کارت شما در بین این کارت ها مورد توجه لازم قرار نگیرد. برای حل این مشکل شما به راحتی می توانید با استفاده از یک طراحی خاص و منحصر به فرد حواص افراد و مشتری های خود را به کارتتان جلب کنید. حرفه خود و جزئیات تماس را با طرحی یکپارچه ادغام کرده و از رنگهای مناسب ، بافتهای مختلف برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب استفاده کنید. طراحیها تنها زمانی کار میکنند که کاملا معتبر و باهوش به نظر برسند، بنابراین شجاع باشید و ایده خود را به طور کامل توسعه دهید.
اگر شما در حال ایجاد یک کارت با طراحی کارت بازی هستید، البته به عنوان مثال، برای نشستن بر روی پسزمینه طراحی تان، به دنبال فونتهای vintage و papery و grungy باشید. همچنین میتوانید از یک فیلتر با تهرنگ قرمز برای عکس خود استفاده کنید تا به یک اثر هنری دست پیدا کنید.
دانلود طرح لایه باز تراکت فستیوال فروش بهار با اشکال انتزاعی
4-عکس ها را با روشی خلاقانه وارد طرح کنید
عکسها همه چیزهای مشترک در کارتهای کسبوکار و دلایل خوب نیستند. ممکن است گرفتن عکس در چنین فضای کمی دشوار باشد؛ در بهترین حالت آنها میتوانند تاثیر داشته باشند ، و در بدترین حالت ممکن است کارتهای شما غیر حرفهای ظاهر شوند.
با گفتن این جمله، زمانی که عکسها به روش درست تنظیم میشوند، میتوانند فوقالعاده به نظر برسند. اگر شما در یک زمینه خلاق، مانند عکاسی یا طراحی مد کار میکنید، یک کارت کاری میتواند محل خوبی برای نمایش برخی از بهترین آثار شما باشد. کادربندی تصاویرتان به طور خلاقانه در لوزی، دایره یا مثلث باعث میشود که یک ظاهر collageبه طور آنی به وجود بیاید و تصویری جالبتر به نظر برسد.
5-می توانید از طراحی گرافیکی یکدست استفاده کنید
برای اینکه یک طراحی پیشرو داشته باشید، باید از کارتهایی با طراحی ضعیف و عقب افتاده اجتناب کنید. کنار هم قرار دادن گرایشهای طراحی فعلی و استفاده از آنها در طراحی شما ، کارتهای شما را تازه و مدرن نگه میدارد. همچنین این پیغام را ارسال میکند که شما میدانید چه چیزی خوب به نظر میرسد، و شما میتوانید طرحهایی را ایجاد کنید که برای مصرف کنندگان مدرن و جذاب باشد.
گرافیک یکدست یک روش بسیار ساده برای دستیابی به یک اثر زیبا و کاربردی است. طراحی یکدست دارای جاذبه وسیعی است و بسیار عالی به نظر میرسد. شکلهای تمیز، شمایلهای دکمه و تصاویر الهامگرفته شده از infographic ، کارتهای کسبوکار شما را که بعد از درخواست ۲ بعدی جستجو میکنند، به شما میدهند.
به سادگی و بازیگوشی فکر کنید … و از افتادن سایهها، هایلایت ها و گرادیانهای روی همه هزینهها اجتناب کنید. آیکون های ساده برای بالا بردن جزئیات تماس ( تلفن، ایمیل و وب سایت ) عالی هستند و می توانید آنها را در طراحی خود ” پاپ ” کنید.
دانلود فایل لایه باز کارت ویزیت کسب و کار مسابقه اتومبیل رانی
6-رنگهای روشن + سفید + سیاه = ترکیبی شگفتانگیز
نمی دانید از چه رنگ هایی برای طراحی کارت های ویزیت استفاده کنید؟ شما م توانید از این ترکیب رنگ برای کارت هایی با موضوعات تکنولوژی ، صنایع و امور صنعتی استفاده کنید. این ترکیب رنگ ممکن است رنگارنگ باشد اما در عمل طراحی زیبا و مجللی را به وجود می آورد.
از رنگهای سیاه و سفید بیشتر استفاده کنید و تخته رنگ خود را تغییر دهید. این رنگ ها نشان می دهند که تجربیات رنگی خود را حفظ کرده اید، نه به گونهای پر زرق و برق بلکه به گونه ای حرفه ای کار خود را بلدید.
7-یک لوگو به طراحی خود اضاف کنید
حتی اگر تنها در حال طراحی برای یک شخص حقیقی و یا حتی شخص خود هستید، طراحی یک لوگو را برای نشان دادن کسبوکار کوچک خود در نظر بگیرید. لوگو به خاطر نشان دادن به تنهایی ، به یاد ماندنی است و فرصتی عالی برای نشان دادن نوعی کسبوکار خلاقانه است که میخواهید آن را به نمایش بگذارید .
لوگویی براساس امضای شما، یا با استفاده از typefaces نوشته شده از دست که این نگاه را تقلید میکند، همچنین بر روی کارتهای کسبوکار نیز کار میکند. این یک رویکرد کاملا شخصی و دوستانه به طراحی لوگو است و برای طراحان مد و طراحان مد مناسب است. یک حالت از لوگو ها را روی کارت کاری خود قرار دهید تصاویر دیگر را حذف کنید و لوگوی خود را به اندازه بزرگ چاپ کنید تا یک پسزمینه فشار بالا برای جزئیات تماس ایجاد کنید.
دانلود کارت ویزیت تجاری با پس زمینه چوبی
8-یک تصویر قرار دهید که مستقیما به کار شما مربوط می شود
گاهی اوقات کارتهای تجاری خوب به نظر میرسند . بنابراین بسیاری از مردم این روزها کارتهای کسبوکار خوبی را طراحی کردهاند که باعث میشود تا لازم باشد که کارت شما متفاوت باشد تا بتواند به چشم مردم و مخاطبان شما بیاید.
در مورد این که چطور میتوانید کارت تان را به یک بیانیه در مورد کاری که انجام میدهید ، تبدیل کنید ، فکر کنید، مثلا اگر یک عکاس حرفه ای هستید می توانید یک طرف کارت ویزیت خود را با یک عکس از یک دوربین کاملا پر کنید تا هم زیبایی و متفاوت بودن کارت شما را نشان دهد و هم کسب و کار شما را به صورت تصویری به مخاطبان معرفی کند.
9-بیرون از قائده ها فکر کنید
با اینکه ما در عصر دیجیتال بسیار دیجیتال زندگی میکنیم، کارتهای تجاری چاپ هنوز جایگاه محکمی در دنیای شبکههای کسبوکار دارند. چرا این طور است که شاید به این دلیل باشد که به اشتراک گذاشتن یک کارت لمسی، یک کارت فیزیکی با فردی دیگر در فرد دارای معنای بیشتری و memorability بیشتر از ارسال یک ایمیل یا درخواست LinkedIn است. کارتهای کسبوکار لمسی، ضخامت آنها، بافت و شکل کلی آن ها به تجربه شبکه میافزاید.
پس مطمئن شوید که در مورد این که چگونه کارت کسبوکار شما به یک فرد احساس خواهد شد ، فکر کنید. به عنوان مثال، یک کارت thicker ممکن است یک احساس لوکس به کارت بدهد، و در عوض ارتباط برقرار کنید که شما مایل به صرف پول برای تولید بهترین کارتها ممکن بودید. بنابراین یک فرد میتواند نتیجه بگیرد که ارائه برای شما بسیار مهم است، که برای مشتری بسیار اطمینانبخش است که به دنبال استخدام یک فرد خلاق باشد.
به آن فکر کنید – یک روکش مات بر روی یک کارت با بافت دار بر روی یک گرایش دیده میشود و مخمل نرم را لمس میکند. در حال حاضر روکش Gloss زیاد معروف و محبوب نیست، اما این روکش بسیار کوچک است، مانند logos و تایپوگرافی، تا نور را بگیرند و کمی کنتراست را در طراحی معرفی کنند. کارت شما لزوما نیازی نیست که مستطیل شکلی سنتی را هم مطابقت دهد، و شما نیازی به انجام هیچ گونه طراحی فانتزی ( و پر هزینه ) ندارید ! لیزر – بریدن برای ایجاد تفاوت می تواند کافی باشد.انجام کاری به سادگی بریدن کارت برای ایجاد گوشههای گرد، به اندازه ی یک نقطه ظریف تفاوت ایجاد می کند که نشان میدهد شما این تلاش اضافی را انجام دادهاید.
همیشه همراه داشتن چند کارت ویزیت با کیفیت از خودتان می تواند ایده خوبی برای کسب و کار شما باشد . بخصوص در زمان هایی که یک کنفرانس برگزار می شود می توانید بازاریابی خوبی برای کسب و کار خود انجام دهید . حتی می توانید وقتی یک رفیق قدیمی را در خیابان می بینید ، به او یک کارت ویزیت از کار خود بدهید و حتی ممکن است او هم اکنون بتواند برای شما به یک مشتری خوب تبدیل شود . همانطور که قبل تر گقته شد کارت ویزیت شما باید جذاب باشد و تاثیر خوبی در جذب مشتری داشته باشد .
ممکن است سایز ها و اشکال کارت ها بسیار متفاوت باشد اما عموما آن ها نزدیک به سایزی استاندارد می باشند و از خیلی کمتر و بیشتر نیستند . کارت های ویزیت استاندارد به صورت افقی می باشند و سایز رسمی آن ها در کشور های اروپایی و آمریکا مقداری متفاوت است . ما برای شما ابعاد استاندارد و رسمی آمریکایی و اروپایی را آماده کرده ایم که می توانید با استفاده از آن مطمعن شوید که کارت ویزیتی که شما طراحی می کنید ، به درستی چاپ خواهد شد . اما اگر مشتری شما ابعادی غیر از آن می خواهد شما باید ابعاد دقیق را از او دریافت کنید و طبق سفارش کارت را طراحی کنید.
منبع : http://www.design.tutsplus.com
با ما همراه باشید.