نکاتی درباره اهمیت کارت ویزیت و نحوه طراحی آن

نکاتی درباره اهمیت کارت ویزیت و نحوه طراحی آن

اهمیت کارت ویزیت

اهمیت کارت ویزیت

برای فروش و یا ارائه خدمات بیشتر باید به دنبال زبانزد شدن و تبلیغ خوب و درست بود تبلیغات نقش بسزایی در شناخت محصولات و برندها دارند و عده ای با معروف شدن محصولی بیشتر به خرید آن برند تمایل دارند ،هرچه تبلیغ جالب تر و با جذبه تر باشد تمایل افراد را به دیدن محصولات و آشنایی و سرانجام خرید آن محصولات ،بیشتر می کند .امروزه حتی خانم های خانه دارو کودکان که زیاد در اجتماع نیستند نیز علاقه به خرید برندهای معروف و به نام دارند و آن ها را به هم پیشنهاد می کنند .در اصل وقتی محصولی با تبلیغات درست معرفی می شود اطمینانی در دل فرد خریدار ایجاد می شود که از خرید خود احساس آرامش دارد و از خرید خود راضی است و هیچ کس دوست ندارد که با شرکت ها و برندهایی که نامی در جامعه ندارند و گم نام هستند دادو ستد داشته باشد .

7 نکته در طراحی و چاپ کارت ویزیت شخصی مناسب

البته افرادی در بازارها و تجارت هستند که به واسطه ی پدران و یا جنس های خوب و مغازه های لوکس نیاز زیادی به تبلیغات پیشرفته نداشته اند و فروش زیادی داشته اند اما این افراد تا بخواهند در دل مردم جایی باز کنند حداقل یک نسل باید تجربه بگذارد تا نسل بعدی منظور پسران و دختران آن ها در بازار معروف و به نام شوند اما امروزه با کمی هزینه و استفاده از هنر طراحان که برای این کار زحمات زیادی می کشند و دوره های زیادی می بینند ،کار آسان تر شده و با سرعت بیشتری برند شما روی زبان ها می افتد و افراد زیادی دوست دارند که با شما همکاری کنند و یا از محصولات شما خریداری کنند .

تبلیغات انواع فراوانی دارد از قبیل :تبلیغات تلوزیونی ،شبکه های کامپیوتری و محیط مجازی ،بیلبوردها ،تراکت ها،بروشورها ،کاتالوگ ها،کارت ویزیت ها و ده ها نوع تبلیغ دیگر که باعث آشنایی مردم با خدمات و محصولات شما می شوند .

نکاتی که برای داشتن کارت ویزیت موفق و کارآمد لازم است بدانید عبارتند از :

1-انتخاب لوگو و آرم برای کارتان:

قبل از هر کاری به دنبال طراحانی باشید که لوگو وآرم شما را طراحی کنند تا مردم با آن آشنا شوند و با دیدن آن محصولات شما را بشناسند و این لوگو و آرم باید منحصر به فرد و تک باشد و رقبا از آن استفاده نکرده باشند .امروزه طراحان لوگو و آرم طرح هایی بسیار جذاب متناسب با موضوع محصول و یا خدمات شرکت شما می سازند و به شما نشان می دهد اگر پسندیدید که آن را برای شما می زند و می فرستد.نماد لوگو باید قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت باشد .

2- به دنبال شعاری برای کار و محصولتان باشید :

این کار باعث می شود که بیشتر در مورد شعار و شرکت شما صحبت شود و معروف تر می شوید،شعار باید کوتاه و یک جمله ای باشد و مضمون آن درباره ی محصولات و خدمات شرکت باشد تا مردم با شنیدن آن بدانند که در مورد چه محصول یا خدماتی صحبت می شود .

3- آدرس وب سایت و ایمیلتان را بنویسید :

در کارت ویزیت حتما باید آدرس ، تلفن ، نام برند و آدرس وب سایت و ایمیلتان را بنویسید تا اگر کسی خواست با شما تماس برقرار کند و سفارشی بدهد به راحتی تلفن و آدرستان در دسترسش باشد .

می توانید ایمیلی برای کارهای تجاری خود به صورت جداگانه داشته باشید تا ایمیل شخصی شما شلوغ نشود و به راحتی ایمیل های کاری را جداگانه چک کنید و اگر دوست داشتید جواب دهید .

13 نکته ی کلیدی در طراحی یک تراکت – نکات طراحی و چاپ

4-فونت نوشته ها :

برای نوشتن متن  و تیترهای روی کارت ویزیت حتما به دنبال فونت های ساده و زیبا باشید تا همه بتئانند آن را به راحتی بخوانند و خطی نباشد که خواندن آن مردم را به دقت زیاد و سختی بیاندازد و حوصله ی آن ها از خواندن مطلب و متن کارت سر برود .برای تیترها کمی از حالت درشت تر استفاده کنید .متن نوشته ها نباید طولانی باشد و روی کارت ویزیت پر از جمله شود .

5- اهمیت کارت ویزیت منحصر به فرد :

باید از طراحتان بخواهید به دنبال ایده های تازه و نو باشد و نه اینکه از طرح هایی که برای دیگر شرکت ها استفاده شده و معروف شده اند استفاده شود بلکه حتما به دنبال طرحی هرچند ساذه اما نو باشید تا در بازار دیده شود و مردم آن را نو بدانند .

6- جنس کاغذ کارت ویزیت :

به دنبال جنس های مرغوب و خوب باشید تا عمر کاغذ زیاد باشد و بتوانید طرح هایی زیبا روی آن چاپ کنید و قابلیت چاپ عکس با کیفیت روی آن را داشته باشد .امروزه بیشتر کارت ویزیت ها از انواع پلاستیکی و یا گلاسه  ویا لمینت هستند تا دیرتر لبه هایشان خراب و تا شود .

7-عکس ها و تصاویر روی کارت ویزیت :

باید سعی کنید عکس ها و تصویرهایی که روی کارت ویزیت می زنید با کیفیت و مرتبط با محصولات و یا خدمات شرکت شما باشد تا مردم با دیدن آن متوجه شوند که با چه محصولاتی و یا خدماتی روبرو هستند نه اینکه تصویری از عکسی بسیار زیبا اما نامرتبط به محصول و یا خدمت شما باشد و مردم را به اشتباه بیاندازد .کیفیت بالا و عکس زیبا میتواند توجه افراد را به دیدن و حتی خواندن مطلب روی کارت ویزیت جلب کند و آن ها را به خرید و یا سقارش آن خدمات ترغیب کند پس در این کار دقتی لازم به کار ببرید تا هرچه بیشتر تصویری جذاب و دیدنی به کار ببرید تا کارت ویزیت شما حتی از روی زمین هم برای خواندن برداشته شود و مطالعه شود .گاهی می بینیم که کارت ویزیت های ساده با کاغذ های نامرغوب و عکس های بی کیفیت باعث می شود که افراد بلافاصله آن را در سطل آشغال بیاندازند اما کارت ویزیت های زیبا و با کیفیت را در کیف پول و روی میز خود نگه می دارند .

تعدادی از نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور – راهنمای طراحی

8-تخفیف ها را بگویید :

سعی کنید اگر تخفیف ویژه ای برای فصل و یا روزهای خاصی چون عید ها و روزهای جشن دارید روی کارت ویزیتتان ذکر کنید تا بیشتر باعث جلب مشتری شوید .

9- نوشتن ساعات کاری :

گاهی اوقات لازم است ساعات کاری خود را در کارت ویزیت ذکر کنید تا مردم در غیر از ساعات کاری تماس نگیرند و یا به آدرس مذکور نیایند و با نبود شما روبرو شوند و از سفارش دلسرد شوند .

10-هماهنگی مطالب و عکس و رنگ:

طراحان کارت ویزیت باید به این نکته توجه داشته باشند که رنگ هایی که استفاده می کنند نباید زیاد و تند باشند و همچنین استفاده از 4 رنگ بیشتر مجاز نیسشت و کارت را شلوغ می کند .طراحان کارت ویزیت باید به این نکته توجه کنند که طرح و لوگو و همچنین عکس ها و رتگ ها همه و همه باید در یک کارت ویزیت کوچک به صورت هماهنگ وساده و زیبا باشند و نه شلوغ و در هم وبر هم ،پس سادگی را در کار باید حفظ کرد تا کارت ویزیتی زیبا درست شود .

11-ضخامت کارت ویزیت :

ضخامت آن ها حد استانداردی داردمثلا برای کارت ویزیت های افست چون اکثرا به صورت شیت عمومی چاپ می شوند تعداد زیادی از کارت ها در کنار هم چیده می شوند بنابراینسایز اصلی کارت ویزیت افست 8/4 و4/8 می باشد که به دلیل رعایت مارجین برش می بایست نوشته ها از هر طرف 3 میلیمتر فاصله رعایت شود تا پس از برش از بین نرود ،اما کارت ویزیت های دیجیتال بدلیل اینکه تعداد کمتری در کنار هم چیده می شوند و 12 عدد درهر  کاغذ آ چهار و اندازه ی این کارت ویزیت 9 در 5 می باشد .

دانلود کارت ویزیت شرکتی با رنگ قرمز و سفید

12- لبه ی کارت ویزیت :

بعضی از افراد لبه های گرد رابرای لبه های کارت ویزیت انتخاب می کنند و بعضی لبه های تیز و مستطیلی را انتخاب می کنند که این به سلیقه فرد طراح و نظر کارفرما بستگی دارد .نکته :همانطور که می دانید لحن گفتاری بر افراد مخاطب بسیار تاثیر دارد تا از شنیدن صحبت های شما چه حسابی روی شخصیت شما بکشند البته لحن نوشتاری نیز خیلی مهم است پس دقت کنید و ببینید بیشتر این کارت ویزیت ها باید دست چه نوع مخاطبی برسد مثلا کارت ویزیت تعمیر ماشین و قطعات سنگین ماشین های باری دست عده ای از مردم با خصوصیات دیگری می رسد تا کارت ویزیت محصولات آرایشی و بهداشتی که بیشتر خانم ها با آن سرو کار دارند پس مخاطب تایین کننده است و به آن دقت کنید .

سعی کنید اگر می خواهید عکسی از محصولاتتان را روی کارت ویزیت بگذارید محصولی که جدید باشد و عکس زیبایی داشته باشد و عکسش طوری باشد که مخاطب متوجه شود که این عکس چه محصولی است را بگذارید تا مخاطب را جذب کند .

بعضی از کار فرمایان خودشان طرح ها و متن هایی برای ارائه به طراحان دارند که اتفاقا ایده های جالبی هستند پس خودتان نیز در کارها سهیم شوید تا کارت ویزیتتان بیشتر با شما و کارتان هماهنگ شود .

لازم به ذکر است که بگوییم هرچه در زمینه ی تبلیغ هزینه کنید مطمئن باشید در کارتان سرمایه گذاری کرده اید و آینده ی روشن تری پیش رو دارید.

منبع : http://www.mardoman.net